sobota , 21 decembra 2024

Elektromobil ani fotovoltaika sa neoplatia, návratnosť v nedohľadne, sporná investícia

Propagandistické média píšuce články na objednávky podľa toho ako kto platí aktuálne vo veľkom píšu oslavné články o elektromobilite. Ako sa oplatí a ako je zadarmo. Tu máte príklad z praxe, že to tak vôbec nie je. Vstupné investície sú obrovské a návratnosť je desaťročia a to len v prípade, že sa vám nepokazí elektromobil alebo fotovoltaika.  Už nepropagujú na titulkách vakcínu, ktorá nebola taká ako sľubovali. Propagujú elektromobilitu a prax postupne ukazuje, že aj tu je realita úplne iná.

Daniel si kúpil elektromobil za 40 000 EUR a nabíja ho „zadarmo“ zo slnka. Vynikajúce oblbováky, ktoré nepovedia B. https://fontech.startitup.sk/fotovoltika-elektromobil-nabijanie-naklady/

Autobatérie v elektromobiloch majú kapacitu 50kW. Dnes bolo zamračené a panely dokážu v takomto počasi vyrobiť za deň maximálne 1kw. Aby ste nabili batériu automobilu, tak by ste ju museli nabíjať 50 dni. Pritom samotný proces nabíjania je stratový a minimálne 10% energie sa len tak „stratí“ vedením a cez meniče. A čo v takej zime, ak vám panely na dome zapadnú snehom, denná výroba energie = 0. A ak mate vysoko dom, ani to nepozametáte.

Teraz si predstavte, že tento elektromobil sa vám pokazí. Ak máte napríklad Teslu, tak vám ju opravia len v Prahe alebo vo Viedni. Už nie za 100-200 eur, ale tisíce EUR. Nevedno ešte ako to preveziete na samotnú opravu.

Nabúrate takéto auto? alebo stačí len, že vybehnete na obrubník a poškodíte trochu batériu, stačí len kameňom a oprava vás bude stát 20 000 EUR a viac.

Tesla aktuálne ako správna nastrčená globalistická firma ide ešte ďalej. Autá idú vyrábať ako kompletné odliatky. Šíria blud, že to je za účelom zníženia predajnej ceny. Realita je iná. Ak budete mať auto ako celý odliatok, narazíte pravý blatník predný…už si nekúpite predný blatník za 200-300 eur. Ale budete musieť celú karosériu s plechmi, cena? 20 000 EUR, možno viac. A znova vám to vymení len autorizovaná Tesla. A to je ich cieľ, aby si ľudia sebestačne alebo rôzní automechanici neopravovali autá.

Ak aktuálne máte problém len s nejakými obyčajnými senzormi, skrat, trvá niekoľko hodín, kým prídete na to, ktorý kabel a kde je poškodený…teraz si predstavte, že batériu alebo nejaký káblik vám prehryzie kuna…a tých kablíkov na elektromobiloch je podstatne viac ako na naftovom aute.

A koľko stojí to nabíjanie „zadarmo“? Batéria do domu sa odporúča minimálne 15kW, tá stoji okolo 6 000 EUR a viac, MPTT regulátory a meniče s ochranami minimálne 6000 EUR, 6000 EUR práca a konštrukcia s úchytmi na strechu, panely okolo 4000 EUR. Tou je minimálne 22 000 EUR a modlite sa, aby sa nič z toho nepokazilo za nejakých 20 rokov, čo je doba návratnosti. A verte, že isto sa vám niečo pokazí, v tom najhoršom prípade vyhorí dom. A aj preto s fotovoltaikou je ďalší problém, cena poistenia. Tá bude podstatne vyššia a budú chcieť pravidelné revízie, kontroly a nevedno, čo všetko si ešte vymyslia. Keď to tak zrátate, tak toto nabíjanie zadarmo vás vyjde na minimálne 30 000 EUR + 40 000 EUR predražené auto z tých najlacnejšich a najmenej kvalitných a bezpečných.

Za takéto ceny ešte pár rokov pred vstupom do EÚ ste kúpili a postavili celý dom, kúpili tisíce metrov 2 pozemkov. Vtedy mala Slovenská koruna hodnotu, kým ju zlodeji na čele s Počiatkom nepoložili….

zdroj: https://www.facebook.com/groups/308291614686489/posts/720832316765748/

   Send article as PDF   

Check Also

Pri „zelenej energii“ nejde o ochranu prírody a človeka, ale o peniaze a miliardy v agende s názvom RePowerEU

Prečo sa investori tak hrnú do budovania veterných parkov?Oficiálne sa tvrdí, že je to preto, …