nedeľa , 16 marca 2025

Najbohatší ľudia nemajú zaujem o elektrické autá a neznášajú ich, hovorí riaditeľ Aston Martin

Generálny riaditeľ Aston Martin: „Naši zákazníci nenávidia elektrické autá“

Nie každý vodič je nadšený z elektrických vozidiel a Aston Martin teraz priznáva, že technológia elektrických vozidiel neoslovuje významnú časť jeho zákazníkov.

Prvý elektrický model britskej luxusnej automobilky už čelil viacerým odkladom a teraz sa zdá, že príde najskôr niekedy v budúcom desaťročí.

Prečo meškanie?
Podľa generálneho riaditeľa Adriana Hallmarka sa niektorým zákazníkom Aston Martin elektrické vozidlá veľmi nepáčia. V rozhovore pre Automotive News priznal, že ostrý odpor niektorých kupujúcich ovplyvnil časový plán spoločnosti v oblasti elektrických vozidiel.

„Niektorí hovoria nie a nenávidia ich [elektromobily] s úprimnou vášňou. Majú pocit, že elektromobily znamenajú koniec motorov V12 a V8 – že si už nikdy nebudú môcť kúpiť ďalší.“

Hallmark to povedal priamo: „Neexistuje lepší spôsob, ako naštvať miliardára, než mu povedať, že niečo nemôže mať.“

Napriek tomuto odporu spoločnosť Aston Martin uznáva, že postoj sa mení. Elektrické vozidlá sa tešia čoraz väčšiemu záujmu zákazníkov, hoci tento posun nenastal zo dňa na deň.

Spoločnosť pôvodne plánovala uviesť na trh elektrický model založený na existujúcom vozidle so spaľovacím motorom, pričom prvý koncept – Aston Martin Rapide E – odhalila v roku 2015. Do roku 2020 však bol projekt zrušený.

Najnovšie Aston Martin potvrdil, že sa nezaviaže vyrábať len elektrické vozidlá minimálne do roku 2040.

„Nie je možné, aby sme teraz prešli na elektromobily a stále mali životaschopný podnik,“ povedal Hallmark začiatkom februára.

Obavy z hmotnosti a výzvy spojené s elektrickými vozidlami
Hallmark tiež spochybnil, či sú elektrické vozidlá vôbec správnym smerom pre vysokovýkonné luxusné vozidlá. Uviedol, že zatiaľ čo tradičný spaľovací motor zvyšuje hmotnosť vozidla približne o 150 kg, elektrický pohon môže kvôli batérii a elektromotorom zvýšiť hmotnosť o 700 – 800 kg.

Vo svojom skepticizme nie je sám.

Rimac aj Alpina (ktorá sa čoskoro stane súčasťou BMW) sa zhodujú v názore, že bohatí zákazníci nemajú o elektrické vozidlá mimoriadny záujem.

Oni do auta, ktoré sa dá ovládať na diaľku, alebo odpáliť nesadnú. Majú informácie, ktoré ľudia z nižšich vrstiev nemajú. Im bude jedno aj keď bude stať nafta, benzín 3 EUR/liter. Chudák si kúpi auto na baterky, lebo mu to príkažu a bude dúfať, že v ňom nezhorí alebo ho neodpália na diaľku hacknutim auta.

PS: Toto samozrejme nie je podpora bohatých ľudi, príspevok len poukazuje na pokrytectvo a farizejstvo celej zelenej agendy.

   Send article as PDF   

Check Also

Porsche a Audi stiahlo z trhu viac ako 34 000 elektrických áut pre riziko požiaru

Porsche a Audi sťahujú vyše 34 000 modelov Taycan a e-tron GT kvôli riziku požiaru …