Lekár požadoval právnu pomoc od úradu ombudsmanky v prípade porušovania ľudských práv, medzinárodnych dohovorov a zmlúv v čase obmedzovania slobody, terroru a šikany počas COVID-19 obmedzení. Podľa jeho slov mu úrad nijako nepomohol a preto sa spätne pýtal na ich platy, životopis, výberové konania.
Náklady na činnosť úradu ombudsmanky sú nehoráznych 1 000 000 EUR. O úrade najviac počuť počas dúhového pochodu. Počas pošliapavania práv a slobôd v roku 2020-2021 bolo ticho.
JUDr. Patakyová má mesačný príjem vyše 5000 EUR. Slušné za takú prácu, čo vlastne robí v takej hodnote? Práve funkciou obmudsmana je postaviť sa právne za občanov, ktorých práva sú pošliapavané. Na facebooku a v rôznych diskusiach je úrad opakovane kritizovaný. Mnohým ľuďom, ktorí sa na úrad o
brátili so žiadosťou o pomoc, tá nebola poskytnutá.
Ombudsmanku kritizujú za nečinnosť aj ľudia na jej fb profile.
https://www.facebook.com/verejnaochrankynaprav
K Vašej žiadosti uvádzam: Výšku platov a odmien vedúcich zamestnancov Kancelárie Vám uvádzam v priloženej tabuľke (príloha č. 1). Výšku platov (a odmien) ostatných zamestnancov Kancelárie Vám Kancelária nesprístupní. O dôvodoch budete vyrozumený následne rozhodnutím. Profesijný životopis verejnej ochrankyne práv, pani prof. JUDr. Márie Patakyovej, PhD. (https://www.vop.gov.sk/Zivotopis) a rovnako i životopis vedúceho Kancelárie, PhDr. Mariána Töröka, PhD. (https://www.vop.gov.sk/files/202103CVmariantorok.pdf) sú zverejnenými informáciami, ktoré sa nachádzajú na webovej stránke Kancelárie a na ktoré Vás, v súlade s § 7 ods. 1 zákona o slobode informácií, odkazujem. Profesijné životopisy ostatných vedúcich zamestnancov Vám Kancelária nesprístupní. O dôvodoch budete vyrozumený následne rozhodnutím. Odkazy (linky) na výberové konania jednotlivých vedúcich zamestnancov Kancelárie Vám uvádzam v priloženej tabuľke (prílohy č. 2A a 2B), spolu so základnými osobnými údajmi podľa § 9 ods. 3 zákona o slobode informácií. Linky na výberové konania verejnej ochrankyne práv, vedúceho Kancelárie a generálneho riaditeľa sekcie základných práv a slobôd Kancelárie Vám Kancelária nesprístupní, lebo nimi nedisponuje. Bližšie budete vyrozumený v následnom rozhodnutí. Rozhodnutie (o čiastočnom nesprístupnení informácií) Vám bude doručené prostredníctvom poštového úradu [§ 18 ods. 2 zákona o slobode informácií a § 46 a 47 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov]. zoznam zamestnancov: https://uloz.to/tam/c5b730fc-10c5-4d6f-84de-73f640aedc9e
zdroj: fb/mudr. radoslav čičala